رضايت مردم (ارباب رجوع) در سازمان ها به عنوان يکي از شاخص هاي اصلي سنجش کارآمدي و رشد و توسعه نظام اداري تلقي مي گردد. مؤلفه هايي از قبيل دقت و صحت در انجام امور ارباب رجوع، سرعت، کيفيت انجام امور، نحوه رفتار و برخورد با گيرندگان خدمت، هزينه هاي انجام خدمت، شفافيت و اطلاع رساني مناسب عواملي هستند که در جلب رضايت مردم و نهايتاٌ افزايش اعتماد عمومي به عنوان يکي از بزرگترين تکيه گاه براي نظام اداري نيز مي باشد. (ميرسپاسي،1379،ص57)
در سازمان هاي دانش محور، آگاهي از نحوه ارايه خدمات از اساسي ترين مکانيزم هاي مديريت بوده و از اهميت به سزايي برخوردار است و همچنين در اين سازمان ها رضايت مشتري باعث پويايي آن ها گشته اعتلاي اهداف سازماني را به دنبال خواهد داشت(محمديان و همکاران، 1388، ص 55)
منبع : مقاله رضايت ارباب رجوع
درباره این سایت