چکيده
بازارگرايي فرهنگ سازماني است که به کارا ترين و اثربخش ترين شکل ممکن بايد خلق رفتارهاي مورد نياز جهت خلق ارزش برتر براي خريدار شود  و در نتيجه موجب استمرار عملکرد برتر کسب و کار گردد ، (Narver &slater,1990,p.21). بازارگرايي خلق هوشمندي بازار مرتبط با نيازهاي جاري و آتي مشتريان، انتشار اين هوشمند ي در درون و بين واحدها و پاسخگويي کل سازمان به اين هوشمندي است که در کل گستره سازمان جريان دارد، (Kohli  & jaworsky , 1990 , p.6).


مقدمه
در اين مقاله به بررسي بازارگرايي در چهاردسته کلي مي پردازيم.در دسته ي اول به تعريف بازارگرايي که به اين پرسش پاسخ داده شده است :بازارگرايي چيست؟ (Van Raaij & Stoelherst ,2008,p.1266)  در دسته دوم به مسئله ي اندازه گيري پرداخته مي شود.دراينجا تمرکز بروي توسعه وساخت مقياس ها مي‌باشد . به اين موضوع مي پردازد که چگونه سازه ي بازارگرايي رامي توان عملياتي وسنجش کرد (Van Raaij & Stoelherst ,2008,p.1266) .  در دسته سوم موضوع مدل هاي مفهومي دررابطه بابازارگرايي جاي مي گيرد . در اينجا تمرکز عمده بروي علت ومعلول هاي بازارگرايي مي باشد .دراين قسمت با پيش نياز ها وپيامد ها ونتايج بازارگرايي سروکارداريم(Van Raaij & Stoelherst ,2008,p.1266) . دردسته ي چهارم به مسئله پياده سازي پرداخته مي شود .دراينجا تمرکزبرروي اقدامات مديريتي جهت پياده سازي بازارگرايي مي باشد .دراين ادبيات پاسخگوي اين مسئله است :


شرکت ها چگونه مي توانند بيشتر بازارگرا شوند؟(Van Raaij & Stoelherst ,2008,p.1266)


منبع : مقاله بازارگرايي


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

tarrahidakheli خوشمزه ترین مزه ها سایت مرجع دانلود پایان نامه - تحقیق - پروژه کافه رادیو انتخابات hhtt فتوکده آکادمی زبان اکسیتو